Ivan Carrera, Msc.

Ext: 4724  Ofi:
email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. - This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

• Ingeniero en Electrónica y Redes de Información en la Escuela Politécnica Nacional.
  • Máster en Ciencia de la Computación, Universidade Federal do Rio Grande do Sul UFRGS, Porto Alegre, Brasil.

• Sistemas de información para la educación.
  • Tecnologías Verdes, Virtualización y Computación en la Nube.
  • Evaluación de prestaciones de hardware y software, computación de alto rendimiento y alta disponibilidad.

• Impressionism in Cloud Computing A Position Paper on Capacity Planning in Cloud Computing Environments. Proceedings of the 15th International Conference on Enterprise. Information Systems, pages 333-338. SciTePress
  • Mobile Architecture for Identifying users in Ubiquitous Environments Focused on Percontrol. UBICOMM 2013: The Seventh International Conference on Mobile Ubiquitous Computing, Systems, Services and Technologies
  • An Example for Performance Prediction for Map Reduce Applications in Cloud Environments. Anais da Escola Regional de Redes de Computadores – RS 2013.
  • A Use Case for Performance Prediction with Map Reduce Applications. Proceedings of the Workshop of Parallel and Distributed Processing.
  • O 4o Paradigma e a Computação Intensiva em Dados. Anais da Escola Regional de Alto Desempenho – RS 2013.
  • Dimensionamiento de un Servidor para una red basada en la Infraestructura LTSP (Linux Terminal Server Project) con Clientes Ligeros. Memorias de las XXIV Jornadas de Ingeniería Eléctrica y Electrónica âAS EPN.