Jenny Torres, PhD.

Ext: 4722  Ofi:
email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

• Ingeniera en Sistemas Informáticos y de Computación en la Escuela Politécnica Nacional
  • Máster sciences, technologie, sante, a finalite recherche, mention informatique, specialite securite des systemes informatiques en Universidad de Paris vii
  • Magíster en gerencia de redes y telecomunicaciones en la Universidad de las fuerzas armadas (ESPE)
  • Docteur de l`universite paris 6 informatique, telecomunications et electronique en la Universidad de Paris vii

• Ciberseguridad y Ciberdefensa
  • Gestión de Identidades
  • Evaluación de prestaciones de hardware y software, computación de alto rendimiento y alta disponibilidad

• A Secure and Reliable Identity Management Architecture for Future Internet. Laboratorio de Informática de Paris 6 - LIP6, Paris, Julio 2013.
  • Jenny Torres, Michele Nogueira, Guy Pujolle. Secure and Revocable Node Authentication in Vehicular Ad-Hoc Networks. IEEE Symposium on Computers and Communications (ISCC), Split, Croacia, Julio 2013.
  • Jenny Torres, Michele Nogueira, Guy Pujolle. Secure and Reliable Identity Management for VANETs. IEEE International Conference on Computer Communications (INFOCOM), Student Session Poster, Torino, Italia, Abril 2013.
  • Jenny Torres, Michele Nogueira, Guy Pujolle. A Survey on Identity Management for the Future Network. IEEE Communications Surveys and Tutorials, issue 99, pages 1-16, Agosto 2012.
  • Jenny Torres, Ricardo Macedo, Michele Nogueira, Guy Pujolle. Identity Management Requirements in Future Internet. Brazilian Symposium on Information and Computer System.