Sandra Sanchez, MSc.

Ext: 4732  Ofi:
email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. - This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

• Ingeniera en Informática en la Universidad Central
  • Máster of Science in Software Engineering, 2001 en Drexel University - USA
  • Máster en Pedagogía Profesional en el Instituto Pedagógico Zaldívar - Cuba

• Interacción humano-computador
  • Ingeniería de Requerimientos
  • Sistemas de información para la educación
  • Adaptación de procesos de software para PYMES

• A Learning Tool for the ISO/IEC 29110 Standard: Understanding the Project Management of Basic Profile.
  • Barreras y estrategias de utilización de MOOCs en el contexto de la Educación Superior en Iberoamérica.
  • Towards an engineering process for developing accessible software in very small entities.
  • Editor for Accessible Images in e-Learning Platforms.
  • e-Education in Countries with Low and Medium Human Development Levels using MOOCs.
  • How Could MOOCs Become Accessible? The Case of edX and the Future of Inclusive Online Learning.
  • Design, Implementation and Evaluation of MOOCs to Improve Inclusion of Diverse Learners.
  • Accessible Blended Learning for Non-Native Speakers using MOOCs.
  • A practical example of a collaborative learning experience for engineering students: How to build accessible indoor maps.
  • Adaptación de la metodología de evaluación de conformidad con la accesibilidad web WCAG-EM para ambientes de e-Learning.
  • An Ecosystem for Corporate Training with Accessible MOOCs and OERs.
  • Relevance of MOOCs for Training of Public Sector Employees: enrollment, completion and web accessibility challenges.
  • Adaptive Content Presentation Extension for Open edX – Enhancing MOOCs Accessibility for Users with Disabilities.
  • Web Accessibility Requirements for Massive Open Online Courses. Can MOOCs be really universal and open to anyone?
  • Web Accessibility Evaluation of Massive Open Online Courses on Geographical Information Systems.
  • MOOCs Gone Wild
  • Retos de Accesibilidad en GEO-MOOCs.
  • Accessibility considerations of Massive Online Open Courses as creditable courses in Engineering Programs.
  • Web accessibility of MOOCs for elderly students.
  • Aristóteles, Dialéctica Hegeliana y Evolución de la Ingeniería de Software.
  • Criterios para la Adaptabilidad de Estándares y Modelos de Procesos de Software en PYMES Ecuatorianas.
  • Mejoramiento Continuo de la Calidad de la Enseñanza en la EPN.

PROYECTOS DE INVESTIGACIÓN

• Diseño y construcción de un prototipo de extensión por contenido adaptativo accesible en la plataforma Open EdXl (Finalizado)